Online prezentácia je dnes už nevyhnutná aj pre menších podnikateľov alebo firmy. Ak potrebujeme službu alebo produkt, web je prvé miesto, na ktorom začneme hľadať. Samozrejme, tvorba webových stránok, ktoré vyzerajú profesionálne, majú vlastnú doménu, nie sú zahltené reklamami a nepatria do kategórie zvanej grafický odpad, je zručnosť, ktorá si vyžaduje nejaký ten nácvik a štúdium. Preto ak začínate podnikať a chcete osobný web s vašim portfóliom alebo e-shop, nie je žiadnou hanbou osloviť firmu, ktorá vám postaví web na mieru podľa vašich predstáv a finančných možností.

Hľadajte firmu, ktorá už má v tejto oblasti skúsenosti a referencie

Tvorba webových stránok krok po kroku

Myšlienka na tvorbu webových stránok je základ

Samozrejme platí, že čím viac, tým lepšie. Berte však do úvahy aj veľkosť firmy – je jasné, že firma s 30 zamestnancami toho vytvorí v rovnakom čase viac, ako živnostník, ktorý weby tvorí ako hobby a privyrobenie si. Z ukážok tvorby však hneď uvidíte, kto len genericky chrlí jeden web za druhým, a koho skutočne práca baví a dá si záležať na každom detaile.   

Nechajte si poradiť – menej je často viac

Nie, nie vždy potrebujete pompézny dizajn, sneženie cez celú obrazovku počas vianočného obdobia, milión pluginov a chutných gifov. Pamätajte, že váš web budú ľudia otvárať na mobiloch – milé gif mačiatko možno spríjemní deň, ale takisto zožerie veľké množstvo dát. Nehovoriac o tom, že dnes žijeme v uponáhľanej dobe – ak sa vaša stránka nezobrazí hneď po kliknutí na odkaz, potenciálny zákazník automaticky prechádza ku konkurencii, ktorá má možno skromnejší, ale za to rýchlejší web. 

Stavte na WordPress – pridávanie nového obsahu zvládne aj laik

Dobrý spôsob ako sa vyhnúť nutnosti najať si službu správy vašej novej webstránky. Vďaka jednoduchému CMS (redakčnému systému) si budete vedieť nový obsah pridať na web aj sami. Avšak ak chcete ušetriť čas, mnoho firiem s tvorbou webovej stránky ponúka aj jej správu. Vďaka tomu budete mať viac času sústrediť sa na svoj projekt, alebo svoje iné záujmy.

Nebojte sa investovať, ale nedajte sa ani ošklbať

Kvalitne vyzerajúci web s dobre nastaveným SEO si na seba (vrátane vašej počiatočnej investície) zarobí sám. SEO je optimalizácia pre internetové vyhľadávače – zjednodušené povedané, čím lepšie SEO, tým váš web ľudia skôr nájdu a objednajú si vaše služby alebo kúpia váš produkt. Preto je veľmi výhodné obrátiť sa na firmu, ktorá vám nie len vytvorí webovú stránku, ale rovno ju aj SEO optimalizuje. Vzhľadom na to, že dnes už na internete podniká každý, bez SEO sa nezaobídete. Viac o SEO ako dlhodobej stratégii získavania nových zákazníkov si môžete prečítať tu. Určite budete zvažovať aj vstupnú investíciu na vytvorenie webu. Cena základnej webovej stránky sa pohybuje okolo 200 eur bez akejkoľvek dodatočnej služby (žiadne SEO, poradenstvo a pod.). Ako v prípade každého produktu, aj tu platí, že kvalita niečo stojí. Potrebujete rýchlu a funkčnú stránku, ktorá sa vám nepokazí po pridaní prvého obsahu alebo nahrania grafiky. Taktiež je podľa niektorých názorov dobrý nápad vyhnúť sa agentúram, ktoré robia „od všetkého rožku trošku“ a staviť radšej na menšiu firmu, ktorá sa úzko špecializuje práve na tvorbu webových stránok. Je možné, že takto získate kvalitnejší výstup za menšie peniaze. V neposlednom rade si dávajte pozor na skryté poplatky, ktoré vás môžu nemilo prekvapiť. Stavte na firmu, ktorá má jasný a prehľadný cenník a ktorá vám vypracuje cenovú ponuku na mieru. Budete tak dopredu vedieť, koľko investujete.